1 מקלחת קרה אחרי אימון – ספורט גורו
baby-2859668

מקלחת קרה אחרי אימון

היתרונות הבאים של מקלחות קרות נחקרו ונשמרו באופן נרחב, וזו האחרונה היא הסיבה האהובה עלי ביותר לעשות זאת. בבלוג זה אני דן כיצד להתקלח במקלחת הקרה הראשונה שלך, לקחת אותה ולהפוך אותה לחלק מהשגרה שלך. אני מסתכל על ההשפעה שיש לה על המערכת שלך, למה זה קורה, איך זה עובד ולמה זה שווה את זה, במיוחד עבור רצים.

במאמר של היום תלמד שעליך להפסיק לקחת מקלחות קרות, צלילה במים קרים וכאב שרירים קר לאחר האימון. מקלחת קרה מונעת כאבי שרירים ומחלימה מהר יותר, כך עולה ממחקר שערכה המכללה האמריקאית לרפואת ספורט.

במציאות

אנשים רבים מחפשים רענון והתקררות לאחר אימון. מקלחות קרות אינן מתאימות לכולם, אך בהתחשב ביתרונות הבריאותיים המדווחים, כדאי לנסות אם אתה חובב כושר רציני. כשאתה מסתבך איתם אתה יכול לראות שהם לא כל כך כבדים ושהיתרונות אפילו עולים על אי הנוחות. למרות שלמקלחת קרה מהירה יכולים להיות יתרונות רבים, הסבירות שכבר ניסיתם היא גבוהה.

מקלחת קרה מהירה לאחר ביקור בחדר הכושר או עבודה קשה בבית יכולה להקל על כאבים ודלקות. זה לא יכול רק לשפר את בריאותכם, אלא גם להפחית את הלחץ של התאוששות מאימון קשה עם מקלחת קרה.

אם אתה רוצה ליהנות מכל היתרונות של מקלחות חמות וקרות, כדאי להתחיל עם מקלחת חמה של 3 דקות. לאחר אימון נמרץ או יום מנוחה בשמש, תוכלו להתקרר גם במקלחת הקרה. האם תרצה להתקרר בשמש לאחר אימון אינטנסיבי או יום "נינוח"?

אם אתה עושה את זה כמה שבועות, אתה יכול להתחיל עם המקלחת הקרה לפני שתתחיל, אבל לא להגיע כל כך רחוק. יתרונות דומים ניתן להשיג עם מקלחת חמה לאחר אימון אינטנסיבי או יום מרגיע בשמש, אם תרצה בכך.

אם אתה מחליף בין חם לקור מספר פעמים במקלחת

עליך להשתמש תמיד רק במקלחת הקרה. מקלחות ניגודיות יכולות להיות דרך טובה להחלים לבד לאחר אימון אינטנסיבי. קחו תמיד מקלחות קרות וניגודיות גבוהה, אך אף פעם לא רק מקלחות חמות לאחר אימונים אינטנסיביים. ברגע שאתה מתחיל להתקלח קר, אתה יכול לאט לאט להוריד את הטמפרטורה בסוף המקלחת הרגילה שלך ואז להוריד אותה בהדרגה לאחר מספר דקות.

פשוט עמדו במקלחת הקרה במשך חמש עד עשר דקות ותנו למים הקרים להכות בכם קשה

במיוחד במקום בו אתם סובלים מכאב או מתח. למקלחת קרה יש גם יתרונות רבים, בהגדלת זרימת הדם בגוף לאיברים חיוניים כדי להגן עליו ולחממו. מקלחות קרות המתחלפות בין מים חמים לקרים, מסייעות גם למערכת הלימפה על ידי כיווץ כלי הלימפה בחום ומרגיעות אותם במזג אוויר קר, על פי המכונים הלאומיים לבריאות.

אפילו קל יותר משחייה במים קרים

מקלחת קרה היא דרך קלה לנצל כמה מהיתרונות הגדולים הללו. שלב את זה עם מקלחת חמה ואמבט קרח, ולאחר שחלפו כחמש שעות וגופך ספג חומרי הזנה מסוימים, אתה יכול לעשות מקלחת קרה נוספת או אמבט קרח כדי להתחמם.

מקלחת קרה יכולה להציע חלק מאותם יתרונות, אך היא דרך נהדרת למזער את עוצמת כאבי השרירים המעוכבים. מקלחת קרה יכולה להקל על כאבי שרירים על ידי הפחתת דלקת מקומית ומספקת דחיפה אנרגטית נחוצה לאחר אימון קשה.

אם אתה רץ או אתלט מכל סוג שהוא

מקלחת קרה יכולה להוסיף לשגרה שלך כדי להעלות את התאוששות האימונים לשלב הבא. תוכלו להגיע לתוצאות טובות ומהירות יותר אם תתקלחו במקלחת קרה בשעה דומה ביום, רצוי בשעות הבוקר. אחרי האימון יש לך הרבה יותר אנרגיה ממה שהיית עושה אחרי אימון קשה לפני כמה שעות. ההתקדמות שלך בחדר הכושר אינה מונעת, ולכן מקלחת מהירה בבוקר היא התחלה טובה ליום.

אם אתם אוהבים מקלחות חמות

הדרך הטובה ביותר להשיג ביצועים טובים היא להתחיל מקלחת חמה עם אפקט פילינג והתחדשות ולסיים במקלחת קרה לאחר יום אימונים ארוך או אפילו קצר. אם כבר קר, מקלחת קרה אינה רעיון טוב, מכיוון שהטמפרטורה הקרירה לא עוזרת להתחמם.

אם אתה לא אוהב את הרעיון לקפוץ למקלחת קרה כקרח

אתה עלול להיות מופתע לדעת שמומחי כושר מאמינים שעדיף לך לעשות אמבטיה קרה עם מקלחת חמה אחרי זמן רב יום אימונים. בעוד ספורטאים מקצועיים ותחביבים עוסקים באמבטיות קרח לאחר אימון בכדי להתחדש בשרירים מהר יותר, נסו מקלחות חמות וקרות לסירוגין. אם אתה נוהג לעשות מקלחת קרה יותר ולחוות את יתרונותיה, תוכל לעבור לאמבטיות קרות בעתיד. עם זאת, מקלחת קרה יכולה להשפיע לטובה על הגוף, כולל עמידות בפני לחץ משופר, התאוששות שרירים טובה יותר וביצועים טובים יותר, לכן אל תחשוב על זה כעל משהו קיצוני.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
תוכן עניינים

99₪ ואימון של 25 דקות בשבוע ויש לך קוביות!