סלט קינואה לפנים

סלט קינואה שיחזיק אתכם כך היום

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

אנחנו מחפשים חלבון בכל ארוחה ואם אפשר כמה שיותר ;-)

"הבעיה" שלנו כטבעונים היא המרדף אחרי החלבון המלא שאותו חופרים לנו במוח אוכלי הבשר למיניהם, אז אפשר לקבל חלבון מלא גם בארוחה טבעונית. העיקרון הוא לנסות לשלב באותה הארוחה גם דגנים וגם תבואות.

אז הנה המנה שאני יכול לאכול בלי סוף, רק תמלאו לי את הצלחת ואני אחסל אותה.

סלט קינואה ועדשים:

הכנה מקדימה:

העיקרון הטבעוני שלי אומר שבמקרר צריכים להיות תמיד ערימות של קטניות ודגנים מוכנים לשימוש מיידי. אני פעמים בשבוע מעמיד 4 סירים על הגז ובכל אחד מהם מכין 200-300 גר' של חומרי גלם מעולים, לרוב מדובר בעדשים – לא משנה הצבע, אבל אני הולך בדרך כלל על עדשים כהות, איתן קל יותר להכין סלטים. חומוס, אפונה, חיטה תמיד על האש כדי להתאים לחלבון מלא וקינואה שהיא כבר חלבון מלא. מה שטוב בזה הוא שזמני ההכנה שלהם בערך זהים, סביבות ה40 דקות, אז חוץ מלערבב את הקינואה אין צורך להתעסק איתם יותר מידי.

הכנת הסלט:

בקערה גדולה ככל האפשר (מה לעשות, טעים לי) מערבבים את הבאים (כל הכמויות מדברות על חומרים מבושלים):

  • כוס קינואה – 8.8 גר' חלבון
  • כוס וחצי עדשים שחורים או ירוקים – בערך 21 גר' חלבון
  • כוס חיטה – 7 גר' חלבון
  • 4 עגבניות שרי חתוכות לפרוסות
  • גבעול אחד של בצל ירוק חתוך דק
  • מיקס אגוזים לסלט – להיט שתי כפות שהן כ20 גר' סוגרים את הפינה של השומנים הטובים שלנו ומוסיפים המון קראנץ' לסלט שלנו
  • רוצים יותר חלבון – פשוט תוסיפו עוד חצי כוס של חיטה וחצי כוס עדשים

בתיאבון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>