מנת חלבון בסלט עדשים

סלט עדשים,חיטה מלאה, חומוס ובטטה

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

היי, 

לאחרונה אני "הפכתי" לטבעוני, אני חייב להגיד שהמעבר היה נראה לי קשה מאוד בהתחלה, הרי כל מתאמן שלוקח את עצמו ברצינות מוצא את עצמו טוחן בשר ומוצרי חלב לפחות 4 פעמים ביום. 

המעבר התחיל אצלי דווקא מטעמים של איכות הסביבה (תעשיית הבקר מזהמת יותר מיתר כל התעשיות ביחד ) ולאט לאט נחשפתי לכל יתר הבעיות של צער בעלי חיים, אני לא אפריע למי שרגיל לאכול "רגיל" אבל כדאי לכם לקחת בחשבון שזה לא הכי בריא ולא הכי נקי, מה שאנחנו אוכלים כל יום…

קיצר, אני רוצה לשים לגם פה את המנה הטבעונית הכי טובה שלי, מכילה ערימות של חלבון,פחמימות, והיא קלה להכנה.

מצרכים לסלט החלבון שלי:

אני מכין כמות ל3 מנות מראש, כך אני יכול לחמם לי כל יום מנה חדשה

  • 150 גר' עדשים שחורים (כוס קטנה)
  • 150 גר' גרעיני חיטה (כוס קטנה)
  • 150 גר' חומוס (כוס קטנה)
  • בטטה גדולה
  • קצת בצל
  • שמן זית
  • 2 כפיות זרעי צ'יה לכל מנה

איך מכינים סלט חלבון עדשים,חומוס וחיטה:

  1. מכינים את העדשים, החומוס והחיטה לפי הוראות היצרן. את החיטה והעדשים אפשר להשרות חצי שעה לפני הבישול, את החומוס יש להשרות לילה שלם
  2. לאחר הבישול העדשים החומוס והחיטה יתפחו ויספגו נוזלים, כך שבערך ישלשו את נפחן, כלומר לאחר בישול, כוס עדשים תהפוך לשלוש כוסות עדשים וכו'.
  3. בקערה גדולה מערבבים, כוס עדשים, כוס חומוס וכוס חיטה,מוסיפים מעט בצל חתוך, 2 כפיות זרעי צ'יה
  4. במקביל מחממים במיקרו בטטה גדולה כ5 דקות, חותכים את הבטטה לקוביות בגודל ס"מ. למי שרוצה לשפר את מרקם הבטטה, אפשר לטגן אותה בכף שמן זית או שמן קוקוס
  5. מוסיפים את הבטטה לקערה ומערבבים.

הצעות לשיפורים:

  • אפשר להוסיף 50 גר' טופו לכל מנה לגיוון מקורות החלבון וטעם
  • אפשר לטגן את הבטטה למרקם עשיר יותר
  • כמובן שחכנו תבלינים, תוסיפו מה שבראש שלכם, לי מספיק שמן זית ומעט מלח

בתיאבון!!!

סלט-עדשים

ערכים תזונתיים (ל100 גר'):

  • עדשים שחורים – 25 גר' חלבון, 341 קלוריות
  • גרעיני חיטה מלאה – 14 גר' חלבון , 333 קלוריות
  • גרעיני חומוס – 19.3 גר' חלבון, 363 קלוריות
  • בטטה – 86 קלוריות , עשירה באשלגן, בטא קורטן, ויטמין B ועוד

ערכים תזונתיים למנה:

  • חלבון  – 30 גר'
  • קלוריות – 550

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>