מיתוסים על דיאטות

מיתוסים על דיאטות – חלק ראשון

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

הסיבה הראשונה ברוב במקרים שמביאה אותנו לחדר הכושר או מוציאה אותנו ל ריצה קלה, היא הרצון שלנו הרדת קצת במשקל=להוריד במאגרי השומנים אצלנו בגוף. ברור שכולנו רוצים להיות גם בריאים יותר וכאלה, אבל אנחנו הכי רוצים להיות רזים וחטובים, לא סתם מאכילים אותנו בפרסומות בכל מיני שחיפונים וקולביות (דביר בנדק יותא מהכלל וגם אז היוצא מהכלל רוכב על היותו שמן).

מה המיתוסים שסובבים את עולם הירידה במשקל?

1.תתחילו לספור קלוריות – לאאאאא!!!

טוב, אז כולם יודעים שצריך לספור קלוריות, מי שמכניס מאזן קלורי חיובי לגופו (יותר קלוריות ממה שהגוף שלו באמת צריך לצרוך) יעלה במשקל ואילו מי שיכניס מאזן קלורי שלילי ירד במשקל. העניין הוא שהחישוב הקלורי שכל אחד צריך משתנה מאוד מאדם לאדם! תלוי לא רק בגובה, משקל וגיל , אלא גם תלוי ב סוג העבודה, מספר שעות השינה, הלחץ בעבודה, כמה ילדים, האם צורך תרופות, האם מתאמנים או לא וכו'. חוצמזה, אנחנו לא מכירים הרבה אנשים מבסוטים מזה הם צריכים לספור כל דבר שנכנס להם לפה, זה מדכא לאללה. אנחנו בטוחים שזה יכול לעבוד לחלק מכם, אבל בחייא, לבוא ולשקול כל אגוז שנכנס לגוף?! מה לעשות במקום? תתחילו זבה שתאכלו אוכל בריא יותר – פירות וירקות, פחמימות מלאות – אור מלא, פסטה מחיטה מלאה וכו', תרבו באכילת קטניות. הכי חשוב- תאכלו רק כשאתם רעבים ותעצרו את הארוחה כשאתם שבעים! אל תצאו לאכול כשאתם לא רעבים רק בגלל שהחברה במשרד רוצים לצאת ואם הזמנתם המבורגר, אתם לא חייבים לסיים אותו, אפשר להשאיר את הצ'יפס בצלחת או לא לאכול את כל הלחמניה.

2. לאכול הרבה ארוחות קטנות ביום – לאאאאאא!!!

ספורטאים מקצועיים – אצנים, מפתחי גוף כדורסלנים ועוד אוכלים לפחות 5 ארוחות ביום, פעם בשעתיים שלוש. עבורם זאת הדרך הנכונה ויכול להיות שזה יתאים גם לחלק מכם, אבל שיטת כמה הארוחות הזאת היא פתח לרעות. הסיבה שספורטאים אוכלים הרבה ארוחות ביום נובעת מהצורך לפזר את החלבונים שהם מכניסים לגוף לאורך היום ובכך לשפר את ספיגת החלבון שלהם – במקום להכניס 200גר' חלבון בשתי ארוחות הם עושים את זה ב5 ארוחות המפוזרות לאורך היום. למה אתם לא צריכים לעשות את זה? בטח מספיק קשה לכם להחליט כמה תאכלו בארוחת הצהריים, למה להתחיל לחשב מה אתם הולכים לאכול ב5 הארוחות האלה?… כן אם 3 ארוחות מתוך ה 5 יהיו פרי קטן או יוגורט, אז סבבה, אבל זאת לא נקראת ארוחה. ברוב המקרים 5-6 ארוחות ביום יביאו אתכם מהר מאוד למאזן קלורי חיובי ומה שיקשה אליכם יותר בדיאטה.  מה לעשות במקום? אתם לא צריכים לאכול 5 פעמים ביום כדי להבריח את תחושת הרעב, אתם רעבים? שתו כוס מים ותרגעו, כשאתם מגיעים לשולחן האוכל, תאכלו מזונות מלאים שיתנו לכם תחושת שובע לאורך זמן!    

 

 

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>