Kettlebell-swing-main

4 תרגילים פופולריים שהם מה זה מיותרים

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

אם אתם הולכים לחדר כושר, אתם בטח מכירים את החבר'ה האלה שעושים תרגילים שנראים מה זה רציניים, מתאמנים ועושים תרגילים שנראים קשים ואתם אומרים לעצמכם, פששש בטח זה יכול לשפר לי את הגזרה לאללה, ופתאום אתם מוצאים את עצמכם מחקים מישהו רק בגלל שהוא היה נראה רציני או ממש התאמץ לעשות את זה תרגיל – נשיפות/צעקות/זיעה וכו'… אז רציתי לשתף אתכם בכמה תרגילים שאולי נראים טוב, אבל מה זה מיותרים ויש כמה תרגילים טובים שיוכלו לעזור לכם הרבה יותר. אז קדימה למצעד התרגילים המיותרים!!!

הנפות משקולת קטלבל (Kettlebell Swings):

הנפות קטלבלסטוב, לפני איזה שנתיים שלוש התחיל עידן הקטלבל בארץ וכמו בכל העולם, הפך ללהיט. המשקולות האלה עם הידית היפה שמצופים במעטפת גומי צבעונית סחפה את כולם. תרגיל פופולרי לביצוע עם הקטלבל הוא כאשר עומדים בכיפוף רגליים, מחזיקים את המשקולת עם שתי הידיים בין הרגליים ובתנועת הנפה מישרים את הגוף ומרימים את המשקולת מעל לראש.

אין ספק שהתרגיל נראה יפה ואנחנו מרגישים מאומצים, אבל אם המאמן שלכם סיפר לכם שאתם עושים את התרגיל כדי לעבוד על הכתפיים שלכם,אתם בבעיה, התרגיל בכלל מתרכז באזור הירכיים. אם אתם רוצים להשתמש בקטלבלס יפים וצבעוניים כדי לעבוד על איזור הכתפיים שלכם הנה תרגיל מתאים יותר

(Overhead Press) לחיצת כתפיים בעמידה – החזיקו שתי משקולות קטלבלס מעל הכתפיים, כאשר כפות הידיים שלכם פונות פנימה (לכיוון הצוואר). הרימו את המשקולות בתנועה ישרה בדיוק מעל לראש. הורידו מטה בתנועה איטית ומבוקרת. ככה גם תעבדו על הכתפיים שלכם וגם תראו יפים ובעניינים עם המשקולות הצבעוניות.

חצי כפיפות מרפקים(Modified Pushups):

חצאי כפיפות מרפקים היא קיצור של כפיפת מרפקים רגילה, בה נקודת המגע התחתונה של הגוף עם הרצפה נוצרת בין הברכיים לרצפה במקום קצות אצבעות הרגליים עם הרצפה.

לעומת כפיפות מרפקים רגילות שבהן אנחנו עובדים יפה על שרירי החזה יד אחורית ושרירי הליבה ע"י חיזוק כל השרירים המייצבים, במקרה של חצאי כפיפות מרפקים, המייצבים כמעט לא נכנסים לפעולה כאן ולכן אנחנו מפספים את המטרה העיקרית שלנו. מה אפשר לעשות במקום ?

כפיפות מרפקים בשיפוע חיובי (Inclune Pushups) : כמו כפיפת מרפקים רגילה , רק שאנחנו עושים אותה בשיפוע – הניחו את הידיים על ספסל משקולות או כיסא יציב אם אתם עושים את התרגיל בבית ותתחילו לעבוד. הפתרון הזה ימשיך לטפל בשרירים המייצבים, כי אנחנו מתרכזים בתנועות ייצוב בנוסף לכפיפת המרפקים בלבד, זאת בגלל המרחק בין הכתפיים לנקודת המגע עם הקרקע (כפות הרגליים במקום הברכיים).

 עליות מתח (Pull Ups):

עליו מתח , אני מתעל זה,תרגיל קשה שתמיד מחזיר אותנו אחרונה לתיכון והצבא, אין אחד שלא מרגיש מאותגר מעליות מתח, אני עושה היום כמה כמעט בכל אימון, אבל הטעות הנפוצה עם תרגילי המתח היא שהרבה חושבים שמתח בעיקרו מחזק את הידיים והכתפיים (אני בכלל חשבתי הוא תרגיל לחזה ), אבל זה לא נכון בכלל, השריר העיקרי שעובד בעליות המתח הוא דווקא שריר הגב!!!

אז אם אתם רוצים לעבוד על שריר הגב, תוך כדי אימוץ הידיים והכתפיים, תרגיל המתח מעולה עבורכם, אבל אם המטרה שלכם היא חיזוק שרירי הידיים, עשו תרגילים לחיזוק שרירי הידיים, למשל כפיפת מרפקים בישיבה, כפיפת מרפקים בשיפוע או כפיפת מרפקים – פטישים , כולם ווריאציות של תרגיל משקולות היד הידוע.

 

יש לכם עוד תרגילים שנראים לכם מיותרים? אולי תשתפו אותנו ונעלה אותו כאן גם כן!

(תמונה מתוך פליקר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>