מדריך לבחירת נעלי ריצה

מבוא לבחירת נעלי ספורט

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

בני אדם שונים בתוויהם; האפים, האוזניים והידיים שלנו שונות זו מזו – וכך גם כפות הרגליים. קל לשכוח את זה כשבוחרים נעלי ספורט, אבל לא כל כפות הרגליים נוצרו שוות, ולכל כף רגל חשוב למצוא נעל שתתאים לה. הנה מדריך קצר שיעזור לכם להבין איזה סוג כף רגל יש לכם, ושבאמצעותו תוכלו לחפש נעל שתתאים לכם.

כפות רגליים נמדדות לפי שני פרמטרים שונים – קשת כף רגל וקריסה:

קשת כף הרגל היא החלק הקעור במרכז הרגל, וקשתות של כפות רגליים שונות קיימות על סקאלה שבצדה האחד  כפות רגליים שטוחות לחלוטין ובצידה השני כפות רגליים עם קשתות גבוהות מאוד. בחנויות ספורט מקצועיות יהיה ציוד שיגלה בדיוק איזה סוג כף רגל יש לכם, אבל תוכלו לבדוק לבד בבית בקלות באמצעות דף 4A ומעט מים – הרטיבו את כף הרגל והניחו אותה על הנייר – טביעת הרגל שתשאירו תגלה לכם איזה סוג כף רגל יש לכם.

אם הסימון שישאר יראת צורה של כף רגל רחבה, שבה החלק הפנימי מחובר בקו ישר בין כריות הרגל לעקב, אז כנראה שיש לכם רגל שטוחה. אם יש קו קעור ברור בין כריות הרגל לעקב, אבל מגע ברור ויציב של הרגל לכל אורכה עם הדף, יש לכם כף רגל נורמלית. לבסוף, אם בקושי יש מגע עם העמוד מלבד בכריות הרגל והעקב, יש לכם קשת גבוהה.

בנוסף לקשת, יש לבדוק את קריסת הרגל -קריסת הרגל היא הצורה שבה כף הרגל פוגעת ברצפה – בעת דריכה, כפות רגליים יכולות להשאר יציבות, לקרוס החוצה (סופינציה) או לקרוס פנימה (פרונציה) בעת הדריכה. לכל סוג קריסה צריך להתאים נעליים שיתמכו בו ויכוונו את הרגל לנחות בצורה ישרה ככל האפשר.

את הקריסה אפשר לבדוק באחת משתי דרכים:

  1. הראשונה היא לצלם את עצמכם רצים ולבחון את הדריכה
  2. והשניה היא לבדוק את הבלאי בנעלים הישנות. אם אתם משתמשים בשיטה השניה, בדקו איפה הבלאי קיים – אם זה בצדיים החיצוניים של הנעל, בחלקים הפנימיים יותר או בפיזור שווה לכל אורך כריות הרגלים והעקב.

כשתדעו איזה סוג כף רגל יש לכם, תוכלו להתאים לה נעל מתאימה. התאמת נעלי ספורט לכף הרגל היא עניין שאין לזלזל בו. אם כפות הרגליים שלכם לא ממוצעות, חשוב שתבהירו זאת למוכר הנעליים בחנות, כדי שיוכל להתאים לכם נעלים מתאימות.

בעוד שיש הרבה מאוד סוגי נעליים, שלושת הסוגים העיקריים הם

  1. נעלי ספיגת זעזועים, שמתאימות לבעלי קשת גבוהה עם קריסה החוצה ומספקות להם את בלימת הזעזועים והרכות שהם צריכים;
  2. נעלי יציבות שמתאימות לבעלי קשת ממוצעת או נמוכה (אבל לא שטוחה) וקריסה קלה, שמשלבות תמיכה בינונית וספיגת זעזועים; ולבסוף,
  3. נעלי בקרת תנועה לבעלי רגל שטוחה וקריסה חמורה פנימה שמספקות תמיכה מקסימלית בכף הרגל בעת ריצה.

באמצעות הידע הזה, תוכלו למצוא נעלים שיתאימו לכם, ויאפשרו לכם להתאמן בצורה הטובה ביותר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>