קפאין וכושר גופני

הקפאין שיעזור לאימון שלכם להתעורר

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

כאשר מסתכלים על קפאין בקונוטציה של כושר גופני ואימוני משקולות עצימים . בשתי מילים השימוש בקפאין יעזור לנו באימון כי אחת מתופעות התופעות שלו היא דחיית עייפות השרירים ובכך לעזור לנו להתאמן לאורך זמן ארוך יותר ובעוצמה גבוהה יותר.

כמה דברים שאתם צריכים לדעת על קפאין ואימוני כושר

האם הקפה של הבוקר מספיק?

כן אנחנו חושבים שקפה כחצי שעה לפני האימון צריך לעשות את העבודה וייתן לנו את אותה התוספת שנקבל מתוספי קפאין, אבל… מחקרים מראים שההשפעה החיובית של הקפאין על הגוף שלנו מתבטלת כאשר הוא מגיע במגע עם סוכר ;-) את זה לא בטוח שידעתם… אז אם אתם חושבים שבזה שאתם שותים קפה בבוקר או לפני האימון אתם תתאמנו טוב יותר, טעיתם. שתו את הקפה בלי סוכר או שתפסיקו לחשוב שהוא עוזר לכם באימון…

האם יש תוספים אחרים דומים?

כן, יש דבר כזה, סנפרין – בדומה לקפאין הסנפרין מעורר את מערכת העצבים ועוזר לשפר את יכולת הגוף לעמוד באימונים אינטנסיביים. 

הקפאין באמת עוזר לשריפת שומנים?

תוספי הקפאין נכנסים לקטגוריית התוספים שורפי השומן, אז לפחות מהבחינה הזאת התשובה היא כן. אבל למה?

  1. הקפאין מעורר את תהליך חילוף החומרים – כאשר בעיקר בנוגע לשרפת שומנים הקפאין מתחיל תהליך שנקרא ליפוסיס בו הגוף מתחיל לשחרר לדם חומצות שומן. הקפאין עוזר להוציא קצת שומנים מהמחסנים שלנו
  2. הקפאין מעורר אותנו – את זה אנחנו יודעים, לא סתם הקפאין הוא אחד המרכיבים בכל משקאות האנרגיה בשוק. מה שקורה בתכלס הוא שאנחנו יכולים להתאמן לאורך זמן ארוך יותר. להתאמן טוב יותר ולאורך זמן רב יותר משמעותו השגת היעדים שלכם מהר יותר וטוב יותר.

כמה קפאין אתה צריך?

כמו חלק לא קטן מהתשובות, כמה קפאין כדאי לצרוך משתנה בין אדם לאדם, במיוחד כשאנחנו מדברים על קפה. אתם בוודאי מכירים אנשים ששותים קפה עם שתי כפיות לעומת כאלה שמכינים קפה עם חצי כפית. אם אתם מתחילים לצרוך קפאין כתוסף לפני אימונים, מומלץ להתחיל מ100מ"ג קפאין ולהרגיש את ההשפעה. במידה שרוצים להעלות את המינונים אפשר ללכת על 200 מ"ג  ומשם להגדיל את המינונים ב50מ"ג בכל פעם.

 

ממה צריך להיזהר?

הקפאין בעל תכונות ממכרות, שימוש יומיומי בקפאין יתחיל לגרום לגוף לייצר תלות בקפאין. להפסקה של שימוש בקפאין תופעות הזהות לגמילה לכל דבר – כאבי ראש נדודי שינה ועוד, אז שימו לב לכמה קפאין אתם מכניסים לגוף!

נדודי שינה?

אנחנו יודעים שאחד השלבים ההכרחיים לפיתוח השרירים היא שינה. מומלץ לישון כ 8 שעות בלילה כדי לתת לשרירים שלנו להתאושש מהאימונים הקשים ולהמשיך לגדול. אם השימוש בקפאין מתחיל לפגוע בשעות השינה שלכם, אנחנו ממליצים לצמצם את כמות הקפאין שאנחנו מכניסים למחזור הדם.

שימי השולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>