היינו באליפות ישראל בקרוספיט

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

היינו באליפות ישראל ה-4 בקרוספיט, מה ראינו?

קודם כל נקדים ונספר שזה האירוע הרביעי בישראל (אם לא ניחשתם מהספרה 4), לפי מה שמספרים האליפות השנה הייתה הרבה יותר גדולה מקודמותיה וזה בא לידי ביטוי במספר המשתתפים ומספר נותני החסות.

אז מה זה בכלל קרוספיט?

קרוספיט היא שיטת אימונים שפותחה בשנת 2000 ע"י אחד בשם גרג סלסמן, במקורה הייתה מיועדת למתאמנים שמשלבים סיבולת לב ריאה וכוח רב המשתמשים ביכולות האלה באופן יום יומי לעבודתם – שוטרים, כבאים, חיילים וכו'.  להבדיל מהאימונים ה"רגילים" בחדר כושר, אימוני קרוספיט מערבים קבוצות שרירים רבות בכל אחד מהתרגילים. האימונים קצרים יחסית אבל מתנהלים בעצימות גבוהה ומשלבים תנועות מחיי היום יום.

מבלי להיכנס לזה יותר מידי , אימוני הקרוספיט מתרכזים בשלושה אימון ושיפור 3 תחומים:

  • שיפור 10 מרכיבי כושר – בין היתר כוח מתפרץ, גמישות, סיבולת לב ריאה, זריזות, יציבות ועוד
  • שיפור יכולת אקראיות – בשורה התחתונה היא שיפור היכולת שלכם לבצע כל תרגיל אפשרי.
  • שיפור יכולת מטבולית – ע"י אימוני אינטרוולים

תרגילים אפשריים באימוני קרוספיט:

  • הפיכת צמיגים גדולים
  • הנחתות פטישים
  • הנפת משקולות , הנפת חביות
  • תרגילי עליות מתח לסוגיו
  • ריצה עם משקולות כבדים בכל מיני סוגי אחיזות

ועכשיו נדבר קצת על האליפות

יום האליפות השני נפתח במקצי חצאי גמר קשים, המתחרים שחולקו ל3קבוצות נשים, גברים 35+ וגברים 35- התחילו בסט תרגילים רצחני שכלל:

  • ספריט של 60 מטר הולך ו60 מטר חזור (ככה רק בשביל לחמם את הגוף)
  • דחיפת מזחלת במשקלים כבדים, כל קטגוריה קבלה מזחלת משלה – רק למקרה שתתקעו פעם עם מזחלת מחוץ למחסן.
  • 30 חזרות לתרגיל סקוואט עם רגל אחת שנראה יותר כמו ריקוד גרוזיני
  • 20 מטר הליכה על הידיים (אם יום אחד תתפס לכם הרגל, שתהיה לכם אלטרנטיבה)

הטובים ביותר ששרדו עלו למקצה הגמר

אני חייב לומר שאם היה נראה לנו שמקצה חצאי הגמר הוא פעילות אפשרית, הופיע מקצה הגמר שהפריד בין המבוגרים לילדים (ולא רק בקטגוריות הגיל), כואבים לי השרירים רק מלחשוב על זה, שילוב של תרגילים שיגרמו לכל מתאמן בחדר כושר לבכות כמו ילדה קטנה שאבדה את האייפון, שימו לב:

  1. 20 הנפות מעל לראש של חבית בירה במשקל המתאים לקטגוריה – החבית של הבנות 28 ק"ג, החבית של הבנים המשקל 40 ק"ג
  2. 30 תרגילי בטן על מכשיר מתח – מחזיקים במתח  צריך להניף את הרגליים למעלה ולגעת במוט המתח (אני לא ממש יודע איך עושים אפילו אחד כזה)
  3. חוזרים לאזור המשקולות ושם מחכה לנו מוט משקולות אולימפי, אותו הם  צריכים להניף מעל לראש 30 פעם. גם כאן הבנות קבלו מוט 38 ק"ג בנים מעל גיל 35 50ק"ג ובנים רגילים 55 ק"ג.
  4. 30 עליות מתח – כאן המתחרים הראו לנו כמה הם גמישים והראו לנו איך עושה דג, אבל גם לדגים האלה הייתה טכניקה מושלמת.
  5. סיבוב של 400 מטר עם חבית הבירה מהתרגיל הראשון.

מה אני אגיד לכם, כל הכבוד לכל המשתתפים, מדובר פה בסטים של תרגילים מטורפים שכל אחד מהם בנפרד נראה כמו משימה בלתי אפשרית.

אז מה לקחנו משם?

  • קרוספיט שונה מאוד מאימונים בחדר כושר, התחושה שלי שאם הולכים שנה להולמס  פלייס או שנה לאימוני קרוספיט, מהקרוספיט תצאו הרבה הרבה יותר חזקים (אבל אחרי כל אימון תהיו הרבה יותר עייפים), גם נשמע לי הרבה יותר מגניב לספר לחברים שאתם עושים אימוני קרוספיט.
  • הייתה שם סדנת קטלבלס – פעם ראשונה שהתנסיתי במשקולת הזאת , הרבה יותר קשה ממה שזה נראה
  • היה מדליק לראות הרבה מאוד קהל חובב ספורט פיזי אתגרי, הקהל היה בכל הגילאים ושני המינים בצורה מאוזנת
  • לא חסרים משוגעים לדבר עם גוף פיצוץ
  • בפעם הבאה צריך לעשות את זה במקום מוצל יותר, היה יום שמש לוהט.

הנה כמה תמונות שאולי יגרמו לכם לרצות לצפות או להשתתף באירוע הבא

RFA4 (1) RFA4 (9) RFA4 (16) RFA4 (38) RFA4 (51) RFA4 (85) RFA4 (90) RFA4 (104) RFA4 (117) RFA4 (140) RFA4 (150) RFA4 (196) RFA4 (199) RFA4 (221)

Comments

comments

1 comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *