איך עושים את תרגיל הסקוואט בצורה מושלמת

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

סקווט (Barbell Full Squat) אחד התרגילים הטובים ביותר לחיזוק שרירי הרגליים.  לתרגיל וריאציות שונות ומגוונות, כאשר סוג המשקולות ומיקומה נותנים מאמץ מרוכז לחיזוק חלקים שונים ונוספים של אזור הרגליים. בתרגיל הזה נתאר את מהלך הסקווט (Barbell Full Squat) עם מוט משקולות, כאשר המוט נמצא מאחורי הצוואר.

איך עושים סקוואטים בצורה נכונה:

  1. עם אתם מורידים את מוט המשקולות ממעמד למשקולות, הכינו את המוט מתחת לגובה הכתפיים.
  2. כנסו מתחת למוט ומקמו אותו מתחת לאזור הצוואר. הידיים צריכות לאחוז במוט ברוחב נינוח, מטרתן לתמוך במוט.
  3. התרחקות ממתקן המשקולות והתחילו בתרגיל.
  4. התחילו להנמיך את גובה המוט, כאשר התנועה מזכירה לנו תנועת ישיבה. שמרו על מבט קדימה וגב זקוף.
  5. סוף התנועה המרבית צריכה להיות כאשר שרירי הירך האחוריים מתחילים לגעת בשריר התאומים ולא יותר מזה.
  6. עלו חזרה לעמדת המוצא.
  7. הימנעו מתנועות פתאומיות. הקפידו על הוצאת אוויר בזמן המאמץ (ירידה ועליה)

טיפים והערות בטיחות:

  1. במידה ויש לכם אפשרות לעשות את התרגיל בתוך כלוב משקולות, לכו על זה.
  2. רפדו את המוט במגבת או ספוג, אתם לא רוצים לחזור עם סימנים על הצוואר…
  3. ככל הזווית בברכיים קטנה יותר, כך גם העומס עליהן. אני רואה מתאמנים שעושים את התרגיל עד לכדי נגיעת הישבן ברצפה, זה נראה לי יותר מידי. תרגישו את הנקודה בה הברכיים שלכם מתחילת להזיע
  4. זמן הירידה וזמן העליה צריכים להיות שווים כאן.

סרטון הדרכה לתרגילי סקוואטים עם מוט משקולות (Barbell Full Squat):

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>