מילון מונחי קרוספיט

מילון המונחים לקרוספיט – מה כל דבר אומר

** כל התוכן המוצג באתר הנו באחריות הקורא בלבד ויש להתייעץ עם יועץ רפואי או/ו מדריך מוסמך לפני כל ביצוע תכנית אימונים/תזונה המוצגים באתר, הנהלת האתר אינה לוקחת אחריות על מעשי הגולשים ובאה לספק מידע בלבד **

כן כן, גם אני התחלתי להתאמן בשיטת קרוספיט, היה כיף לתת עבודה מתחת למוט בחדר הכושר בחצר, אבל אחרי כמה שנים טובות שכאלה, החלטתי לתת ניסיון לקרוספיט לפחות עד הפציעה הראשונה ;-) (אל תספרו לאשתי)… האימונים הרבה יותר אינטסיביים ועצם העובדה שהאימון הוא קבוצתי מעלה בצורה אוטומטית את סף השבירה שלי, לא מבטיח שככה יהיה גם אצלכם, אבל אצלי זה עובד.

מילון המונחים המלאה לקרוספיט:

  1. WOD – Workout of the day – הכי פשוט, זוהי למעשה תכנית האימון היומית שהמאמן יזרוק עליכם
  2. AMRAP – As many rounds as possible – השלמת מקסימום סבבי תרגילים בזמן קצוב, נניח במשך 10 דקות יש להשלים כמה שיותר סבבים של  7 פעמים סומו דדליפט, 14 עליות על קופסא ו7חזרות דחיפה מעל לכתפיים (אימון של אתמול, אני הספקתי 3 וחצי סבבים).
  3. MetCon – זהו קיצור ל Metabolic conditioning, סבבים בסגנון של AMRAP, לרוב ידובר בסבבים ארוכים יותר, למשל אימון Cindy וחביב, 20 דקות , 5 מתח,10 שכיבות שמיכה ו15 סקואטים, בהצלחה עם זה אחרי 10 דקות ;-)
  4. Truster – התרגיל הזה די מתמצט את עקרונות הקרוספיט, מדובר בפרונט סקואט ״רגיל״ עם תוספת כח מתפרץ. לוקחים את המוט ויורדים לסקואט קדמי רגיל, בעליה דוחפים עם כל הכוח כשתונעת המוט מסתיימת מעל לראש, מורידים לגובה כתפיים וממשיכים לעוד אחד ועוד אחד ועוד אחד…
  5. DU – Double under – קפיצה על חבל כאשר החבל צריך לעבור פעמיים מתחת לרגליים בקפיצה אחת, למי שלא מצליח לעשות קיפצה כפולה שכזאת (לא פשוט בכלל, לפחות בהתחלה), אפשר להמיר כל קפיצה כפולה ב 2.5-3 קפיצות רגילות (SU).
  6. TU – Triple under – קפיצה על חבל שבה החבל עובר 3 פעמים מתחת לרגליים
  7. Pistols – אוהו פיסטולים… סקואט על רגל אחת כשהרגל המיותרת ישרה קדימה, או במילים אחרות גהינום…
  8. Snatch – לסנאץ׳ יש הרבה גרסאות, העיקרון הבסיסי הוא להרים מוט מהרצפה על מעבר לראש, בהצלחה!
  9. Chipper – צ׳יפר הוא השלמת סבב תרגילים אחד בזמן הכי קצר שאפשר, בלי לשמור כוחות לכלום
  10. Kipping – פירושו הוא לנסות לעשות תרגיל מסוים במספר החזרות הגבוה ביותר בלי הפסקות, נניח עליות מתח – מקסימום עליות מבלי לעזוב את המוט, מקסימום שכיבות שמיכה מבלי לעמוד וכן הלאה
  11. RX – כשמבצעים את האימון עם משקלים שמוגדרים מראש לכולם ולא כל אחד מתאים לעצמו את המשקל, כולם עובדים 60 קילו סקוואט. לרוב יש התאמה של המשקל לגברים ולנשים
  12. ATG – Ass To Grass – לרדת הכי נמוך שאפשר בזמן ביצוע תרגילים, סקואטים למיניהם וכו׳
  13. CTF – CrossFit Total – (תקנו אותי אם אני טועה) ניסיון להשלים חזרה בודדת של כל אחד משלושת התרגילים הבאים – סקואט, דדליפט ולחיצת חזרה. התוצאה הכללית היא כמה משקל זרקתם בסך הכל – 100 סקואט, 80 לחיצת חזה ו120 דדליפט יתנו CTF=300
  14. Tabata – חזרה על תרגיל במשך זמן מסויים , הפסקה וחזרה על התרגיל. נניח, בצעו במשך 30 שניות עליות מתח, מנוחה 10 שניות ושוב 30 שניות מתח,כל זה 10 פעמים
  15. Pood – יחידת משקל רוסית לקטלבל, כן יש דבר כזה… פוד אחד הוא קטלבל של 16 קילו, 1.5 פוד הוא משקולת של 24 קילו וכן הלאה
  16. PR – בשביל זה אנחנו מתאמנים, PR הוא שיא אישי בתרגיל מסוים Personal Record
  17. RM – Repetition Maximum – המשקל הגבוה ביותר להשלמת חזרה 1 RM1
  18. RFT – Rounds for time – מספר סבבים שיש להשלים תוך כדי זמן מסויים, למשל חמישה סבבים ב10 דקות ירשם על הלוח כ 10:00 5RFT
  19. Beast – מתאמן שהוא חיה רעה, לא מוותר על כלום ומתחרא על כל תרגיל
  20. Set – מספר החזרות שיש להשלים בכל פעם
  21. REP – חזרה אחת של תרגיל
  22. BOX – זהו המקום שבו אנחנו למעשה מתאמנים (חדר הכושר של מתאמני הקרוספיט)
  23. Scaling – שינוי משקלי העבודה או טווחי התנועה כדי להתאים את האימון למצב של מתאמן מתאים או חס וחלילה פצוע
  24. Hero WODs – אימוני גיבורים, אלו אימונים מאתגרים במיוחד ששמם ניתן להם לזכר חללים או שמות אנשי ביטחון

 מילון תרגילי קרוספיט:

  1. BS – Back Squat – הסקואט הרגיל, הקלאסי שבו המוט נמצא מאחורי הצוואר
  2. BP – Bench Press – תרגיל דחיקת מוט משקולות תוך כדי שכיבה על ספת אימון (לא הספה בבית ;-) )
  3. BW – Body Weight – משקל הגוף. נניח עליות מתח ללא משקל נוסף 
  4. CLN – Clean
  5. DL – Dead Lift
  6. FS – Front Squat – תרגיל פרונט סקואט, המוט ממוקם מתחת לסנטר 
  7. HSPU – Handstand Pushup - תרגיל שכיבות סמיכה תוך כדי עמידת ידיים
  8. HSQT – Hang Squat – אחד התרגילים שאני הכי חושש מהם (בעקבות פציעת עבר) , מתחילים את התנועה עם המוט בגובה הברכיים מושכים אותו לגובה האגן ואז בעזרת כח מתפרץ זורקים מעל לראש עד שהמוט מגיע לתנוחת התחלת סקוואט רגילה מאחורי הצוואר
  9. KB – Katellebell – משקולת שהופיעה לראשונה ברוסיה לפני איזה 300 שנה ושימשה למעשה כיחידת משקל שנקראת פוד. פוד אחד שווה 16 קילו
  10. KTE – Knees to elbows – תרגיל ״מתח״ מעלים את הברכיים למרפקים תוך כדי תליה על מתח
  11. HRPU – שכיבות שמיכה שבמהלכן משחררים את הידיים מהקרקע
  12. MU – Muscle up – אחד הקשים, שימוש בטבעות כאשר מתחילים את התרגיל בעליית מתח על טבעות וממשיכים לעליית מקבילים כאשר המצב הסופי הוא עמידה זקופה ומרפקים נעולים
  13. PC – Power Clean 
  14. OHS – Overhead Squat – ביצוע תרגיל סקוואט תוך כדי שמחזיקים את המוט מעל לראש
  15. PU – Pull Ups – עליות מתח סטנדרטיות
  16. T2B – הבאת קצות האצבעות למוט המתח (כאשר אנחנו תלויים עליו כמובן)
  17. SDHP – Sumo Deadlift High Pull  – שינוי של תרגיל הסומו דדליםט שבו מושכים את המוט עד לגובה הכתפיים
  18. WBS – Wallball Shots - תרגיל שבו זורקים כדור כח על הקיר תוך כדי ירי
  19. WL – Walking Lunges - לאנג׳ים
  20. KBS – Kettlebell Swing – הנפת קטלבל, מתחילים עם המשקולת בין הרגליים ומתחילים להניף אותה קדימה
  21. PP – Pushpress – דחיקה של משקולות או מוט מעל לראש תוך כדי שימוש נוסף בכוח המתפרץ של הרגליים

שמעתם על תרגילים אחרים? מונחים אחרים? החבר׳ה בשיעור לא מפסיקים להגיד TTF וכן הלאה? שאלו אותנו בתגובות וננסה לענות

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>